تفریح کودکانه

یه دوست خوب

1390/9/22 23:46
نویسنده : حسین سرایلو
1,343 بازدید
اشتراک گذاری

یه دوست خوب

قورباغه ای در برکه اي زندگی می کرد به نام سبزک. این قورباغه همیشه توی برکه بودو دوتا آرزو توی زندگیش داشت،اول این که یه روز از برکه بره بیرون جنگل ودشت وبیشه رو ببینه ، دوم یه دوست خوب داشته باشه .

 

قورباغه ای در برکه اي زندگی می کرد به نام سبزک. این قورباغه همیشه توی برکه بودو دوتا آرزو توی زندگیش داشت،اول این که یه روز از برکه بره بیرون جنگل ودشت وبیشه رو ببینه ، دوم یه دوست خوب داشته باشه .
یه روزی تصمیم گرفت از برکه بره بیرون که هم دشت وبیشه وجنگل رو ببینه وهم تلاش کنه تا یه دوست خوب پیدا کنه .
پس از مادرش اجازه گرفت واز برکه بیرون اومدوبه سمت جنگل رفت . برخورد کرد . توي جنگل به حیووناوحشرات زیادی
اول به لشگر مورچه ها برخورد که برای خودشون خوراکی جمع می کردند .
باخودش گفت : شاید بتونم با یکی از مورچه ها دوست بشم اما مورچه ها سخت مشغول کار بودند و هیچکدوم حتی متوجه سبزک نشدند، پس به راهش ادامه داد .
پرنده های زیادی رو دید که توی آسمون دائما پرواز می کردند اما اونها هم اون بالا بودند ونمی شد باهاشون دوست بشه .
بازهم تصمیم گرفت به راهش ادامه بده . به دشت رسید،همین طوری داشت به حشرات جورواجور نگاه می کردو با خودش فکر می کرد که با کدومشون می تونه دوست بشه که ملخک پرید جلوش وگفت: سلام اسم تو چیه؟
سبزک گفت: اسم من سبزکه!
ملخک گفت: می یای با هم بازی کنیم من تنهام؟
سبزک گفت: نه نمی تونم من اومدم دنبال آرزوهام
ملخک گفت:منم می تونم باتو بیام چون منم آرزوهایی دارم؟
سبزک گفت: بیا دوتایی باهم حرکت کردند وکلی باهم حرف زدندوشادی کردندواز هم دیگه کارها وحرفهای خوب وجدید یاد گرفتند.خلاصه خیلی به هردوشون خوش گذشت .
دیگه هوا کم کم داشت تاریک می شد، سبزک وملخک باید می رفتند خونشون اما دوستی پیدا نکرده بودند .
از هم خدا حافظی کردندو هر کدومشون رفت به سمت خونشون که یکدفعه هر دو با هم گفتند: آره ما دو تا با هم دوست شدیم ، دویدند طرف هم دیگه وگفتند: دوست خوب من خدا نگهدار تا فردا.
حالا دیگه سبزک هم خارج از برکه رو دیده بود وهم یه دوست خوب پیدا کرده بود .
حالا شمامی تونید یکی از مدادهای مدادهاي رنگي خودتان رو انتخاب کنید و نقاشی داستان بالا رو به دلخواه خودتون بكشيدو رنگ آمیزی کنید .

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

جغله کوچولو
3 دی 90 16:41
سلام بر حسین جان و پدر مهربونش. ممنون که همیشه به وبلاگم تشریف میارین. ادامه داستانم رو نوشتم. راستی یک اتفاق جدید افتاده و اون اینه که داستانم مورد پسند قرار گرفته و دارن از روش" بازی رایانه ای جغله و غول سرزمین تنبلی "رو میسازن و بنا بر نظر سازندگان تصمیم بر این است که اسم تمام دوستانم رو در سایت بازی بیارن تا همه بچه های ایران دوستان خوب نی نی وبلاگی من رو بشناسن . در ضمن هر دوستی که مطلبی از داستان جغله و غول سرزمین تنبلی که من نوشتم توی وبلاگش بنویسه هر هفته یک لینک جایزه که یک بازی کامپیوتری کوچیک و قشنگه براش ارسال میشه. باز هم ممنون ... خانوادگی موفق و سلامت باشین. تا بعد خدانگهدار ...